Vad är lycka?

Vad är lycka? Är lycka pengar eller prylar? Är lycka familj och vänner? Är lycka kärlek eller hat? Vi ser alla lycka på olika sätt.

För mig är lycka då min familj och mina vänner mår bra. När jag känner mig älskad eller att jag har strävat efter något och uppnår mitt mål. Det är lycka för mig. Känna min pojkväns kyssar i nacken och tanken "han är min" flyger förbi. Jag är lycklig, just nu är jag lycklig. Ibland mår jag dålig, men det är tillåtet att må dåligt. Jag vill bara försvinna under täcket, somna om och vakna upp en ny dag. Orken finns inte där som den gjorde i går. Då tänker jag på det som gör mig lycklig. Det får mig på bättre humör, men inte upp till toppen. Det får mig att gå upp  ur sängen och gå igenom dagen. Vissa ser pengar eller makt som lycka. Inte jag. Pengar hjälper en på traven, men att ha för mycket är inte bättre än att känna sig älskad. Inte för mig. Jag känner hellre värmen och kärleken från min familj än att bada i  pengar. Vissa kan kalla mig puckad,  men vi är alla olika på vårt egna sätt. På vilket sätt vi än blir lyckliga, ska man stötta varandra och lyssna. Gör det som gör dig lycklig, tänk på det minst fem gånger om dagen och känn dig fri! Detta får vara bra för idag, men tänk på det jag skrivit ner. Gör det som gör just DIG lycklig och bry dig inte om vad andra folk tycker <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin